7 Ekim 2011 Cuma

İnce İnce


Ben buraya bir şeyler aksettirmek için gelmiştim. Bunu tam olarak bir saat önce yapmak istiyordum. Fakat, hafızamı bir türlü yazmaya ikna edemedim. Gel zaman git zaman biraz diyalog kurdum. İnsanlarla konuştum. Zaten vaktim kısıtlı, malum sınava tekrar hazırlanıyorum. Bu yüzden kısıtlı bir süre için bilgisayara erişebildim. Hayat bir yağmur damlasının kabarcıklanması gibi hızlı sürüp gidiyor. 
 Bugün yağmur damlalarının neden kabarcık halini aldığını inceledik. Yağmur, neden gelmiyor ki? Bir dökse, tüm bulutlar pençelerini çekecek üstümüzden ve düşünceler lağım kanallarına doğru sür’atli bir hücum gerçekleştireceklerdi. Zihnin ne kadar ferah olacaktı? Bir düşün. Düşündüğünü, hissediyorum. İnsan düşünürken, duyduğu seslerden kolayca etkilenebiliyor. Mesela, ben şuan bu yazıyı buraya aktarırken Yann Tiersen dinliyorum, uzun zaman sonra tekrar dinleyebilmek çok iyi geldi. Gökyüzü kendini bırakıp üzerine öylece salsa kendini, yağmur olup, rüzgar ile tenine karışsa belki hissettiklerime bir an için erişecektin. İnce ince doluyor, gözlerim ve kapanıyor kepenkler gece geldikçe tüm esnaf gölgelerde kayboluyor. Su bir yerlere tutundukça, kendi arasında gruplaşıyordu. Toplumun bu yüzyılda yaşamak için yapması gerekeni en basit şekilde vurguluyordu. İnce ince bir yalan ortaya çıkıyor ve doğruyu gizliyordu. Yalanın olduğu yerde gerçekler, paspas altı edilmiştir. Göz ardı ettiklerin ile ilgili bir şey söylemek istemiyorum. Fakat, paspas altı ettiklerin her zaman yanıbaşında olduğu için biraz olsun, kelimelerimi değerlendirebilirsin. Belki, mantıklı olanı yapıp yağmuru sen getirirsin. Belki, gerçeğe zırhını geri verip, yalanı talan ettirirsin. Ve belki o zaman bedenini saran ince kumaş parçalarının üzerinden düşmesine aldırmayıp beni de kendine benzetirsin.
 Tanrı, ince ince işliyordu. Zamanın tanelerini, bir bilardo masasına yıkıyor. İnce görüş gerektiren, hassas noktalara dokunuyordu. Hassas noktaların ortasında yer alan dev çark ise insanlar oluyordu. Zaman, Tanrı’nın emrinde ince ince esiyordu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder